1Silat - Unity in Diversity

Saturday 25 July 2009

SK Changkat Ibul & Maahad Al-Tarbiah Al-Islamiah Batu 8 Jaguh Silat LMS

Pada 18-20 Jun 2009, Kejohanan Pencak Silat Sekolah-Sekolah Daerah Larut, Matang & Selama telah diadakan di dewan terbuka SM Teknik Kamunting. SK Changkat Ibul telah menghantar penyertaan untuk 2 kategori iaitu Seni Tari Silat Putera Sekolah Rendah & Seni Tempur Silat Putera Sekolah Rendah.

Dengan restu dan doa guru-guru dan warga SK Changkat Ibul serta izinNya, kedua-dua kategori yang disertai telah mendapat perhatian para juri dan dinobatkan sebagai johan seterusnya membawa pulang piala pusingan selaku johan keseluruhan bagi sekolah rendah dengan kutipan 2 pingat emas.

Ma'ahad Tarbiah Islamiah Batu 8 (MTI) pula menjadi johan keseluruhan bagi sekolah menengah dengan kutipan 3 pingat emas (kategori silat olahraga Putera 1, 2, 3) dan 2 pingat gangsa (kategori seni tari silat putera sekolah menengah dan silat olahraga puteri 1).

Walaubagaimana pun, saingan yang diberikan oleh sekolah2 yang menghantar penyertaan amat sengit. Tahniah kepada semua pesilat yang akan mewakili daerah Larut, Matang & Selama ke peringkat negeri yang akan diadakan pada 3-5 Julai di Manjung.

Sumber: http://jpnperak.edu.my/portal//modules.php?name=News&file=article&sid=299

No comments:

Post a Comment